Peer groups and children's development

Peer groups in a cultural context -- Peer groups and classroom structure -- Performance and cooperation in classrooms -- Cooperative interaction and curriculum mastery -- Friendship, status, and centrality -- Individual differences in informal experiences -- Social and personal adjustment -- School...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Howe, Christine 1948- (VerfasserIn)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Malden, Mass. [u.a.] Wiley-Blackwell 2010
In:Jahr: 2010
Online-Zugang: Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Klappentext (Verlag)
Bestand in Tübingen:In Tübingen vorhanden.
UB: KB 20 A 4178
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Schlagwörter:
Beschreibung
Zusammenfassung:Peer groups in a cultural context -- Peer groups and classroom structure -- Performance and cooperation in classrooms -- Cooperative interaction and curriculum mastery -- Friendship, status, and centrality -- Individual differences in informal experiences -- Social and personal adjustment -- School performance revisited -- Implications for practice and future research
Beschreibung:Includes bibliographical references and index
Physische Details:X, 233 S., graph. Darst.
ISBN:9781405179454
9781405179447