Importation and deprivation factors influencing teacher-targeted aggression among secondary school students in Germany: a multilevel analysis

Relying on an importation and deprivation framework, the study assessed a variety of risk factors associated with self-reported teacher-targeted aggression among ninth grade students (n = 5,673). Using a cross-sectional school survey conducted in one German federal state, two forms of teacher-target...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Beckmann, Laura 1991- (VerfasserIn) ; Bergmann, Marie Christine (VerfasserIn) ; Schneegans, Tim (VerfasserIn) ; Baier, Dirk 1976- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2019
In: Aggressive behavior
Jahr: 2019, Band: 45, Heft: 3, Seiten: 337-347
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: