Relative Advantages of Person- and Variable-Based Approaches for Predicting Problem Behaviors from Kindergarten Assessments

Kindergarten teacher ratings of physical aggression, hyperactivity,inattention, anxiety, and prosocial behavior were used to predictself-reported delinquency, peer-rated social withdrawal, and schoolplacement in preadolescence (ages 10 to 12 years) in a large longitudinalsample of boys from low soci...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Haapasalo, Jaana (VerfasserIn)
Beteiligte: Tremblay, Richard E. 1944- ; Boulerice, Bernard ; Vitaro, Frank
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2000
In: Journal of quantitative criminology
Jahr: 2000, Band: 16, Heft: 2, Seiten: 145-168
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: