Socially Assigned Gender Nonconformity and School Violence Experience Among Transgender and Cisgender Adolescents

Although literature documents the experiences of socially assigned gender nonconformity (SAGNC) by minority sexual orientation (i.e., lesbian, gay, and bisexual [LGB]), examination of the role of gender expression on school violence outcomes in the presence of sexual orientation and gender identity...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Klemmer, Cary L. (VerfasserIn)
Beteiligte: Rusow, Joshua ; Goldbach, Jeremy ; Kattari, Shanna K. ; Rice, Eric
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2021
In: Journal of interpersonal violence
Jahr: 2021, Band: 36, Heft: 15/16, Seiten: NP8567-NP8589
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: