Pedagogical Practices for Teaching Addiction Counseling Courses in CACREP-Accredited Programs

We used a grounded theory approach to investigate educational strategies for teaching master's-level addiction counseling courses. An emergent model of pedagogical practices, factors that influence development and implementation, and suggestions for counselor education programs are presented.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Golubovic, Nedeljko (VerfasserIn) ; Dew, Brian (VerfasserIn) ; Rumsey, Amanda (VerfasserIn) ; Murphy, Thomas (VerfasserIn) ; Dispenza, Franco (VerfasserIn) ; Tabet, Saundra (VerfasserIn) ; Lebensohn‐Chialvo, Florencia (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2021
In: Journal of addictions & offender counseling
Jahr: 2021, Band: 42, Heft: 1, Seiten: 3-18
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter:
Beschreibung
Zusammenfassung:We used a grounded theory approach to investigate educational strategies for teaching master's-level addiction counseling courses. An emergent model of pedagogical practices, factors that influence development and implementation, and suggestions for counselor education programs are presented.
ISSN:2161-1874
DOI:10.1002/jaoc.12086