Preschoolers’ true and false reports: Comparing effects of the Sequential Interview and NICHD protocol

Purpose The current study aimed to examine a Norwegian technique for conducting investigative interviews with preschoolers: the Sequential Interview (SI). The SI advocates for increased initial rapport building and includes a pre-determined break before the substantive phase. To explore the potentia...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Magnusson, Mikaela (VerfasserIn) ; Joleby, Malin (VerfasserIn) ; Ernberg, Emelie (VerfasserIn) ; Akehurst, Lucy (VerfasserIn) ; Korkman, Julia (VerfasserIn) ; Landström, Sara (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2021
In: Legal and criminological psychology
Jahr: 2021, Band: 26, Heft: 1, Seiten: 83-102
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: