Effectiveness of a Sexual Assault Self-defense Program for American Indian Girls

This study evaluated the effectiveness of a 6-session (12-hour) empowerment self-defense classroom delivered curriculum (i.e., IMpower) among American Indian girls. Girls (N?=?74) in one middle school and two high schools on an Indian Reservation in the Great Plains region of the United States recei...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Edwards, Katie M. (VerfasserIn) ; Siller, Laura (VerfasserIn) ; Wheeler, Lorey A. (VerfasserIn) ; Charge, Leon Leader (VerfasserIn) ; Charge, Damon P. Leader (VerfasserIn) ; Bordeaux, Simone (VerfasserIn) ; Herrington, Ramona (VerfasserIn) ; Hopfauf, Skyler L. (VerfasserIn) ; Simon, Briana (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2022
In: Journal of interpersonal violence
Jahr: 2022, Band: 37, Heft: 15/16, Seiten: NP13245-NP13267
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: