The Early Emergence of SES Achievement Gaps: Disparities Across Race, Ethnicity, and Immigrant Status

Research documents positive associations between socioeconomic factors and children’s cognitive development. However, the benefits of socioeconomic advantage may not accrue similarly to all children. In this study, we explored whether the relation between socioeconomic factors and early child cognit...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Kruzik, Claudia (VerfasserIn)
Beteiligte: Coley, Rebekah Levine ; Votruba-Drzal, Elizabeth ; Spielvogel, Bryn ; Henry, Daphne ; Betancur, Laura
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2024
In: Race and social problems
Jahr: 2024, Band: 16, Heft: 1, Seiten: 116-132
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: