Revisiting Akers’ Social Structure and social learning from a problem-solving approach: symbolic interactionism, humans as acting, and social structure

In line with a long tradition of theorizing, this paper draws on critiques of Akers’ Social Structure and Social Learning (SSSL) to argue for a stronger grounding of the theory in symbolic interactionism. Drawing on the work of Mead, Blumer, and Maines, the argument is that to do so means grounding...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Triplett, Ruth Ann 1961- (VerfasserIn)
Beteiligte: Turner, Justin
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: 2023
In: Deviant behavior
Jahr: 2023, Band: 44, Heft: 2, Seiten: 222-237
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Journals Online & Print:
Lade...
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Schlagwörter: