Handbuch Inklusion international: globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung = International handbook of inclusive education : global, national and local perspectives
Global paradigm, national norms and local practices. The International Handbook of Inclusive Education combines theoretical approaches and myriad comparative perspectives on inclusive education considering its global diffusion. Its contributions provide comprehensive access to international discours...
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Electronic Book |
Language: | German English |
Published: |
Opladen Berlin Toronto
Verlag Barbara Budrich
2021
|
In: | Year: 2021 |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) |
Check availability: | HBZ Gateway |
Keywords: |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1752814037 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20250103224844.0 | ||
007 | cr uuu---uuuuu | ||
008 | 210330s2021 gw |||||o 00| ||ger c | ||
020 | |a 9783847415770 |9 978-3-8474-1577-0 | ||
024 | 3 | |a 9783847415770 | |
035 | |a (DE-627)1752814037 | ||
035 | |a (DE-599)KXP1752814037 | ||
035 | |a (OCoLC)1233027619 | ||
035 | |a (UTB)9783847415770 | ||
035 | |a (DE-627-1)063344580 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger |a eng | ||
044 | |c XA-DE-NW |c XD-CA | ||
072 | 7 | |a JNF |2 bicssc | |
072 | 7 | |a EDU |2 bisacsh | |
072 | 7 | |a 9570 |2 wsb | |
072 | 7 | |a JNFN |2 bicssc | |
072 | 7 | |a EDU048000 |2 bisacsh | |
082 | 0 | |a 371.9046 |q SEPA | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q DE-101 |
084 | |a DT 1420 |q SEPA |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19989:761 | ||
084 | |a 80.25 |2 bkl | ||
084 | |a 79.14 |2 bkl | ||
084 | |a 71.70 |2 bkl | ||
084 | |a 81.21 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Handbuch Inklusion international |b globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung = International handbook of inclusive education : global, national and local perspectives |c Andreas Köpfer, Justin J.W. Powell, Raphael Zahnd (Hrsg.) |
246 | 3 | 1 | |a International handbook of inclusive education |b global, national and local perspectives |
264 | 1 | |a Opladen |a Berlin |a Toronto |b Verlag Barbara Budrich |c 2021 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (579 Seiten) |b Illustrationen | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
520 | |a Global paradigm, national norms and local practices. The International Handbook of Inclusive Education combines theoretical approaches and myriad comparative perspectives on inclusive education considering its global diffusion. Its contributions provide comprehensive access to international discourses, comparative research results, and inspiring practices from diverse world regions—Europe, Africa, Asia, and North America—and emphasize the relevance of comparative studies. Globales Paradigma, nationale Normen und lokale Praxen. Das Handbuch Inklusion international verbindet theoretische Entwicklungslinien und vielfältige vergleichende Perspektiven der Inklusiven Bildung in ihrer globalen Verbreitung. Die Beiträge bieten einen umfassenden Zugang zu internationalen Diskursen, vergleichenden Forschungsergebnissen und ‚inspiring practices‘ aus diversen Weltregionen – Europa, Afrika, Asien und Nordamerika. Besondere Aufmerksamkeit wird dabei der Relevanz komparativer Studien gewidmet. | ||
540 | |a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License |u https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | ||
546 | |a Aufsätze teils in englischer, teils in deutscher Sprache | ||
650 | 4 | |a Comparative Studies | |
650 | 4 | |a country comparisons | |
650 | 4 | |a Exclusion | |
650 | 4 | |a Exklusion | |
650 | 4 | |a inclusion research | |
650 | 4 | |a Inklusionsforschung | |
650 | 4 | |a Inklusive Bildung | |
650 | 4 | |a Inklusive Pädagogik | |
650 | 4 | |a International Comparison | |
650 | 4 | |a international perspectives | |
650 | 4 | |a internationale Perspektiven | |
650 | 4 | |a Internationaler Vergleich | |
650 | 4 | |a Komparatistik | |
650 | 4 | |a Ländervergleiche | |
650 | 4 | |a Inclusive Education | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)7693876-1 |0 (DE-627)620913444 |0 (DE-576)320604349 |a Inklusive Pädagogik |2 gnd |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4696474-5 |0 (DE-627)352687797 |0 (DE-576)215133838 |a Inklusion |g Soziologie |2 gnd |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Köpfer, Andreas |d 1980- |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1037106687 |0 (DE-627)752219839 |0 (DE-576)39111607X |4 edt | |
700 | 1 | |a Powell, Justin J. W. |d 1970- |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1012544249 |0 (DE-627)661835723 |0 (DE-576)285469673 |4 edt | |
700 | 1 | |a Zahnd, Raphael |d 1980- |e HerausgeberIn |0 (DE-588)1129475166 |0 (DE-627)884044300 |0 (DE-576)486420302 |4 edt | |
710 | 2 | |a Verlag Barbara Budrich |e Verlag |0 (DE-588)1064127169 |0 (DE-627)812968778 |0 (DE-576)423694146 |4 pbl | |
776 | 1 | |z 9783847424468 | |
856 | 4 | 0 | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847415770 |m X:UTB |q application/pdf |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext |
912 | |a ZDB-41-SEL |b 2021 | ||
912 | |a ZDB-41-SPN |b 2021 |c 1 | ||
912 | |a ZDB-41-UTBOA | ||
912 | |a EBS-41-SEL | ||
935 | |a mkri | ||
936 | r | v | |a DT 1420 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Heilpädagogik, Sonderpädagogik |k Institutionen und Tätigkeitsfelder der Behindertenpädagogik |k Schulische Erziehung (allgemein, auch Integration in Regelschule) |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127074223X |0 (DE-625)rvk/19989:761 |0 (DE-576)20074223X |
936 | b | k | |a 80.25 |j Sonderpädagogik: Allgemeines |q SEPA |0 (DE-627)10641447X |
936 | b | k | |a 79.14 |j Behindertenhilfe |q SEPA |0 (DE-627)106412914 |
936 | b | k | |a 71.70 |j Behinderte |x Soziologie |q SEPA |0 (DE-627)10641836X |
936 | b | k | |a 81.21 |j Soziale Ungleichheit im Bildungswesen |q SEPA |0 (DE-627)106414267 |
951 | |a BO | ||
ELC | |a 1 | ||
OAS | |a 1 | ||
ORI | |a WA-MARC-krimdok_oa001.raw |